Χαιρετισμός του δημάρχου Γ. Πατούλη για την παραλαβή λεωφορείου διαδημοτικής συγκοινωνίας

Print Friendly, PDF & Email

Αγαπητοί Δήμαρχοι


Φίλες και φίλοι


Με ιδιαίτερη χαρά βρισκόμαστε όλοι σήμερα εδώ, σε μια τελετή που σηματοδοτεί μια νέα εποχή στη σχέση Πολιτείας και Τοπικής Αυτοδιοίκησης.


Μια νέα εποχή στην κατεύθυνση της υιοθέτησης ενός νέου μοντέλου αστικών μετακινήσεων, που θα είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των Δήμων με το κράτος.


Η σημερινή συμβολική παράδοση του πρώτου λεωφορείου που θα εκτελεί διαδημοτικά δρομολόγια και η λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής,
που θα συνδέει 5 διαφορετικούς Δήμους, στέλνει ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα.


Στέλνει το μήνυμα της απόφασης μας να προχωρήσουμε έμπρακτα στη λήψη μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος, μέσω της  μείωσης της χρήσης των ΙΧ, όσον αφορά τις μετακινήσεις εντός των αστικών μας κέντρων.


Στέλνει το μήνυμα της αποφασιστικότητας μας να ξεπεράσουμε αγκυλώσεις του παρελθόντος και να προχωρήσουμε σε συνεργασίες από τις οποίες πρώτα από όλα ωφελημένοι βγαίνουν οι πολίτες.


Και στέλνουμε και στους πολίτες το μήνυμα της ευθύνης που και οι ίδιοι έχουν.


Οι πολίτες οφείλουν κι αυτοί να αλλάξουν συνήθειες, αν θέλουμε εμείς και τα παιδιά μας να ζούμε σε ένα καλύτερο περιβάλλον, με καλύτερη ποιότητα ζωής.


Φίλες και φίλοι


Το εγχείρημα της Διαδημοτικής Συγκοινωνίας ξεκίνησε πριν από 2,5 χρόνια, από δω, στο Μαρούσι.


Το όραμα μας για ένα νέο μοντέλο αστικών μετακινήσεων, φιλικότερων στο περιβάλλον, βρήκε ανταπόκριση από όλους τους όμορους Δήμους, οι οποίοι είχαν την τύχη να έχουν στο τιμόνι τους τοπικές ηγεσίες που αντιλαμβάνονταν την ανάγκη για τη σύναψη ευρύτερων συνεργασιών, για την αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων.


Βρήκε όμως ανταπόκριση και από όλους τους Υπουργούς Μεταφορών που πέρασαν στο διάστημα αυτό από την ηγεσία του συγκεκριμένου Υπουργείου.
Το όραμα αυτό ξεκίνησε να αποκτά περιεχόμενο το 2007,


με την υπογραφή του πρώτου Μνημονίου Συνεργασίας για τη δημιουργία Διαδημοτικής Συγκοινωνίας, μεταξύ της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών, τον κο Λιάπη,  και των Δημάρχων των Δήμων Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Λυκόβρυσης, Μελισσίων, Πεύκης, Χαλανδρίου και Κηφισιάς.


Όλο αυτό το διάστημα δουλέψαμε συστηματικά, ώστε να ξεπεραστούν τα νομικά εμπόδια, αλλά και να υπάρξει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων των Δήμων μας.
Με πρωτοβουλία του Δήμου Αμαρουσίου ξεκίνησε ο σχεδιασμός το 2007 και υλοποιήθηκε το 2008 η λειτουργία της πρώτης διαδημοτικής γραμμής στην Ελλάδα, που συνδέει το Μαρούσι με την Πεύκη και τη Λυκόβρυση.
Επίσης, το 2008 καταθέσαμε και νέο υπόμνημα στον τότε υπουργό μεταφορών,τον κο Χατζηδάκη, στο οποίο εκφράζαμε το αίτημα μας να ξεκινήσει άμεσα η λειτουργία της Διαδημοτικής Συγκοινωνίας που θα συνδέει τους πέντε δήμους μας. 
Τελικά η προσπάθεια μας δικαιώθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του σημερινού Υπουργού Μεταφορών, του κου Στυλιανίδη, ο οποίος υιοθέτησε το μοντέλο της διαδημοτικής συγκοινωνίας στον ανασχεδιασμό που προωθεί στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών.
Το όραμα μας σήμερα γίνεται πράξη.
Και πλέον ανοίγονται νέους δρόμοι στο συγκοινωνιακό χάρτη των βορείων προαστίων, αλλά και όλης της Αθήνας.
Σύντομα το λεωφορείο της Διαδημοτικής Συγκοινωνίας, που παραχωρείται από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, θα κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους του Αμαρουσίου, στα Μελίσσια, στα Βριλήσσια, στη Λυκόβρυση και την Πεύκη, συνδέοντας αυτές τις περιοχές και διευκολύνοντας τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών.
Η λεωφορειακή γραμμή θα έχει την ονομασία «555 Διαδημοτική Συγκοινωνία Βορείων Προαστείων».
Φίλες και φίλοι
Η σημερινή μέρα είναι θα μπορούσα να πω ιστορική.
Από τα Βόρεια Προάστια μπαίνουν οι βάσεις για τη δημιουργία ενός σύγχρονου θεσμικού πλαισίου που θα επιτρέπει πλέον και στους Δήμους να αναλαμβάνουν συγκοινωνιακό έργο πέρα από τα όρια τους.
Το δικό μας παράδειγμα είναι σίγουρο ότι θα ενεργοποιήσει και άλλους Δήμους , στην κατεύθυνση ανάληψης ανάλογων πρωτοβουλιών.
Επίσης, ανοίγει ο δρόμος ώστε με τη συνεργασία Πολιτείας και Αυτοδιοίκησης, να αναζητηθούν κονδύλια από ευρωπαϊκά προγράμματα για να χρηματοδοτήσουμε ανάλογα εγχειρήματα που εντάσσονται στους άξονες του ΕΣΠΑ «ενίσχυση υποδομών προσπελασιμότητας- ενέργειας» και «αειφόρος ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής» 
Ουσιαστικά, με τη λειτουργία της διαδημοτικής συγκοινωνίας
η Πολιτεία και η Τοπική Αυτοδιοίκηση δίνουν το καλό παράδειγμα


και αναλαμβάνουν συγκροτημένες δράσεις, ώστε μέσα από αυτές να γίνει η ζωή των πολιτών καλύτερη , ευκολότερη και ποιοτικότερη.


Το σημαντικό επίσης είναι ότι δίνεται η δυνατότητα να συνδεθεί το νέο αυτό μοντέλο μεταφορών με άλλα προγράμματα αστικής ανάπλασης των Δήμων ,
αλλά και διαχείρισης της κυκλοφορίας και στάθμευσης των Ι.Χ.,
γεγονός που μεγιστοποιεί το όφελος για τους πολίτες και την ποιότητα ζωής τους.


Αισιοδοξούμε ότι με τη λειτουργία των διαδημοτικών γραμμών
θα πετύχουμε να ενισχυθεί η προσπελασιμότητα σε περιοχές που φιλοξενούν σημαντικές οικονομικές δραστηριότητες , με θετικές επιπτώσεις στην οικονομική ανάπτυξη και την τοπική απασχόληση.


Σίγουρα η σημερινή μέρα είναι μια μέρα δικαίωσης.
Όμως τίποτε δεν θα είχαμε καταφέρει , δεν θα είχαμε φτάσει στη σημερινή εξέλιξη, χωρίς τη συμπαράσταση και τη συνεργασία των συναδέλφων Δημάρχων, που ένωσαν τις δυνάμεις τους με τις δικές μας προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός.
Ακολουθώντας κοινή πορεία και πολιτική στο θέμα αυτό αποδείξαμε ότι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν υπάρχει το «εγώ» αλλά το «εμείς»
Αποδείξαμε πως μέσα από διαδημοτικές συνεργασίες και συμμαχίες, εμείς οι Δήμαρχοι, μπορούμε να καταφέρουμε πολλά, προς όφελος των πολιτών και των πόλεών μας. 
Ειδικά σε ότι αφορά στη Διαδημοτική Συγκοινωνία, στηρίξαμε αυτό το μοντέλο με όλες μας τις δυνάμεις γιατί πραγματικά πιστεύουμε ότι αποτελεί έναν σύγχρονο και πολύ αποτελεσματικό τρόπο για τη βελτίωση των μαζικών μέσων μεταφοράς και τη διευκόλυνση των κατοίκων που συχνά αναγκάζονται να χάνουν πολύτιμο χρόνο στις μετακινήσεις τους μέσα στην πόλη.
Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους Υπουργούς Μεταφορών που ανταποκρίθηκαν θετικά στο εγχείρημα αυτό.
Ένα εγχείρημα που διασφαλίζει ότι και στο μέλλον ο Ο.Α.Σ.Α. και γενικότερα το Κράτος
θα εξακολουθήσουν εξακολουθούν να διατηρούν το στρατηγικό τους ρόλο στη χάραξη και υλοποίηση μιας συγκροτημένης πολιτικής δημόσιων μεταφορών, με τη συναίνεση και τη συνεργασία όμως των εκπροσώπων των τοπικών κοινωνιών. 
Σας ευχαριστώ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο