Άλλη μια επιτυχημένη διεκδίκηση της Διοίκησης Γ. Πατούλη: Εγκρίθηκε χρηματοδότηση 5,6 εκατ. ευρώ για βιοκλιματικές αναβαθμίσεις σε Γειτονιές του Δήμου Αμαρουσίου

Print Friendly, PDF & Email







Μετά την υπογραφή της τελικής προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια Αττικής, για την πραγματοποίηση του μεγαλύτερου έργου που έγινε ποτέ στο Μαρούσι τα τελευταία 30 χρόνια, τη Βιοκλιματική Ανάπλαση του Ιστορικού Εμπορικού Κέντρου της πόλης, ο Δήμαρχος Αμαρουσίου Γιώργος Πατούλης, διεκδίκησε με επιτυχία ένα ακόμη μεγάλο έργο.


Συγκεκριμένα, ο Δήμος Αμαρουσίου πέτυχε να αξιολογηθεί θετικά η πρόταση που υπέβαλε πριν από μερικούς μήνες στο Υπουργείο Περιβάλλοντος για τη χρηματοδότηση του έργου «Βιοκλιματική Αναβάθμιση Γειτονιών του Δήμου μέσω δημιουργίας Διαδρομής Πεζών – Ποδηλάτων».


Η θετική αυτή αξιολόγηση είναι το πρώτο βήμα για την εκτέλεση ενός σημαντικού έργου που δεν θα κοστίσει ούτε ένα ευρώ στους δημότες, ενώ με την ολοκλήρωση του θα αναβαθμιστούν περιβαλλοντικά, αισθητικά και λειτουργικά γειτονιές της πόλης μας.


Δήλωση του Δημάρχου Αμαρουσίου Γ. Πατούλη


Με αφορμή τη θετική αυτή εξέλιξη, ο Δήμαρχος Αμαρουσίου Γ. Πατούλης, έκανε την παρακάτω δήλωση: «Ως Διοίκηση είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι γιατί αποδεικνύεται στην πράξη ότι μπορούμε να είμαστε αποτελεσματικοί στις διεκδικήσεις μας, να είμαστε χρήσιμοι στους συμπολίτες μας, να τηρούμε τις δεσμεύσεις μας. Έπειτα από αγώνα τριών ετών της Διοίκησης και των υπηρεσιών του Δήμου, επιτύχαμε ανάμεσα σε 79 προτάσεις πανελλαδικά, να επιλεγούν για να ενταχθούν στο προϋπολιγισμό της Περιφέρειας έργα βιοκλιματικής αναβάθμισης στις γειτονιές του Αμαρουσίου. Χάρη στη συστηματική δουλειά που κάνουμε όλο αυτό το διάστημα, τις ολοκληρωμένες μελέτες που καταθέτουμε, την ισχυρή παρουσία μας στα κέντρα λήψης των αποφάσεων, είδαμε για μια ακόμη φορά να αξιολογούνται θετικά οι προτάσεις μας για έργα που έχει ανάγκη η πόλη μας. Το σχέδιο μας να επεκτείνουμε, μετά το Ιστορικό Κέντρο του Αμαρουσίου, και στις γειτονιές το πρόγραμμα των βιοκλιματικών αναπλάσεων και αναβαθμίσεων γίνεται πράξη, και προχωρούμε και με μελέτες και για τις υπόλοιπες γειτονιές της πόλης. Εργαζόμαστε συστηματικά, με σχέδιο και πρόγραμμα, με στόχο κάθε μέρα που περνά, η δέσμευσή μας να ξανακάνουμε το Μαρούσι ανθρώπινη πόλη να γίνεται πράξη, και μάλιστα χωρίς να επιβαρύνεται ο δημότης με ούτε ένα ευρώ».


Ποιες γειτονιές αφορά η παρέμβαση


Η συγκεκριμένη παρέμβαση σε αυτή τη φάση προβλέπεται να γίνει στις Πολεοδομικές Ενότητες Αγίου Θωμά, Παραδείσου και Πολυδρόσου.


Προϋπολογισμός και Φορέας Υλοποίησης


Το έργο είναι προϋπολογισμού 5.685.614 ευρώ και χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».


Η αναγκαιότητα της δημιουργίας μιας διαδρομής πεζών και ποδηλάτων


Η ραγδαία ανάπτυξη του Δήμου Αμαρουσίου, ως αστικό και επιχειρηματικό κέντρο έχει ως αποτέλεσμα το πυκνά δομημένο περιβάλλον, τον περιορισμό των ελεύθερων αστικών χώρων, τη χρήση υλικών προβληματικών ως προς το περιβάλλον, τη μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση και  κατά συνέπεια την ατμοσφαιρική ρύπανση και την κλιματική αλλαγή. Παρατηρείται επίσης η ύπαρξη διαφορών και ανομοιογενειών, τόσο ποιοτικών όσο και σε επίπεδο πυκνότητας δόμησης, στην οικιστική του οργάνωση.


Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν περιοχές:




  • οι οποίες δέχονται εντονότερες οικιστικές πιέσεις σε σχέση με άλλες


  • στις οποίες  ο δημόσιος χώρος είναι αδιαμόρφωτος


  • με εντελώς διαφορετικές χρήσεις γης μεταξύ τους

Ταυτόχρονα ο οικιστικός ιστός διασπάται από μεγάλους υπερτοπικούς άξονες κυκλοφορίας. Η κακή χωροθέτηση του οδικού δικτύου επιφέρει σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση. Ενώ κατακερματίζουν τον αστικό ιστό εξυπηρετώντας υπερτοπικές μετακινήσεις, δυσχεραίνουν και καθιστούν περισσότερο επικίνδυνη την εσωτερική μετακίνηση μεταξύ των γειτονιών. Συνάμα επιβαρύνουν περιβαλλοντικά το Δήμο. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να αναζητηθούν λύσεις που θα βελτιώνουν τη συνοχή και την ασφάλεια της τοπικής κυκλοφορίας του Δήμου. Η δημιουργία ενός οργανωμένου συνεκτικού ιστού με διακεκριμένες λειτουργίες και χρήσεις αποτελεί προτεραιότητα.


Λαμβάνοντας υπόψη πως ο επανασχεδιασμός του αστικού ιστού δεν είναι εφικτός κρίνεται χρήσιμο να αποκατασταθεί, να προστατευθεί και να αναβαθμισθεί κάθε ελεύθερος αστικός χώρος. Κι επειδή, συγκεκριμένα για το Δήμο Αμαρουσίου, είναι καίρια η επίτευξη της συνεκτικότητας, η πρόταση που υποβλήθηκε προτείνει τη δημιουργία  μιας διαδρομής πεζών και ποδηλάτων, η οποία θα συνδέει τον κατακερματισμένο αστικό ιστό, αλλά θα λειτουργεί και ως πνεύμονας του δήμου, αφού θα είναι κατασκευασμένη με βιοκλιματικά στοιχεία με στόχο να επηρεάσει θετικά το τοπικό μικροκλίμα και κατ’ επέκταση την αίσθηση άνεσης των κατοίκων στην πόλη. Ο απώτερος στόχος είναι η διαδρομή αυτή να επεκταθεί σε ολόκληρο το Δήμο, επηρεάζοντας συνολικά το μικροκλίμα του.


Το δίκτυο που θα πραγματοποιηθεί θα διέρχεται από διάφορες πολεοδομικές ενότητες του Δήμου Αμαρουσίου, με σκοπό να τις συνδέσει παρά τις όποιες ανομοιογένειες μπορεί να έχουν. Οι πολεοδομικές ενότητες και συγκεκριμένα οι δρόμοι που πρόκειται να αναβαθμιστούν επιλέγονται με βάση τα εξής κριτήρια:




  • δρόμοι υποβαθμισμένοι περιβαλλοντικά, με μεγάλη συγκέντρωση ρύπων, υψηλές θερμοκρασίες και μειωμένη αίσθηση θερμικής άνεσης που χρήζουν αναβάθμισης


  • δρόμοι που μπορούν να συνεισφέρουν δυναμικά στην επίτευξη ενός πιο συνεκτικού δήμου

Ο απώτερος στόχος είναι το δίκτυο να ξεκινάει από το ιστορικό κέντρο και συγκεκριμένα από την οδό Π. Κυριακού και να συνεχίζει περνώντας από την οδό Β. Όλγας, Περικλέους, Αυτοκράτορος Ηρακλείου, Ύδρας, Γράμμου, Μαραθωνομάχων να φτάνει στην Αττική Οδό, να συνεχίζει στην Ερατούς, Φαιάκων, Αμαρυσίας Αρτέμιδος, Παραδείσου, Καραολή και Δημητρίου, Πηγάσου, Σάμου, Φραγκοκλησσιάς, Ευζώνων, να ξαναπερνάει πάνω από την Αττική Οδό και να συνεχίζει στην Μεσογείων, Συγγρού, Ι. Δούση, Αναβρύτων και τέλος  μέσω της Βασιλίσσης Σοφίας να ξαναφτάνει στην Π. Κυριακού. Ο ποδηλατόδρομος θα λειτουργεί και στις δύο κατευθύνσεις με πλάτος 1.50 μ. όπου είναι εφικτό. Όπου δεν γίνεται, θα αναζητηθεί εναλλακτική διαδρομή σε παράλληλους άξονες με ελάχιστο πλάτος ποδηλατοδρόμου 1.20 μ.


Στην παρούσα φάση στόχος είναι το έργο να πραγματοποιηθεί στο τμήμα νότια της Αττικής οδού, δηλαδή από την οδό Ερατούς μέχρι την οδό Ευζώνων. Η διαδρομή  θα διέρχεται από 3 σημαντικές και αρκετά διακριτές περιοχές του δήμου. Η πρώτη περιοχή είναι το τμήμα ανατολικά της Λεωφόρου Κηφισίας και νότια της Αττικής οδού, η οποία περιλαμβάνει τις οδούς Ερατούς, Φαιάκων και Αμαρυσίας Αρτέμιδος. Πρόκειται για την πολεοδομική ενότητα του Αγίου Θωμά.


Η δεύτερη περιοχή είναι το τμήμα δεξιά της Λεωφόρου Κηφισίας και αριστερά της Λεωφόρου Αμαρουσίου – Χαλανδρίου και περιλαμβάνει την οδό Παραδείσου και την οδό Καραολή – Δημητρίου. Πρόκειται για την πολεοδομική ενότητα Παραδείσου, η οποία είναι περιοχή κατοικίας εκτός από το μέτωπο της στη Λεωφόρο Κηφισίας. Σημαντικός χώρος πρασίνου το δάσος Μιμικόπουλου και ο ιππικός όμιλος. Οι οδοί της γειτονιάς είναι στενές, επομένως χρειάζονται μέτρα για την παράνομη στάθμευση και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.


Η τρίτη περιοχή είναι το τμήμα στην Π.Ε. Πολυδρόσου, δεξιά της λεωφόρου Αμαρουσίου – Χαλανδρίου και νότια της Αττικής Οδού. Περιλαμβάνει την οδό Πηγάσου, την οδό Σάμου, την οδό Φραγκοκκλησιάς και την οδό Ευζώνων.


Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το σχετικό αρχείο.

Μετάβαση στο περιεχόμενο