Σε εφαρμογή οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Ψαλίδι- Πέλικα

Print Friendly, PDF & Email










|download file .jpg 195KB|


|download file .jpg 181KB|


|download file .jpg 169KB|




Γ. Πατούλης: Όραμα μας το Ψαλίδι να γίνει γειτονιά πρότυπο     

Σε μερική εφαρμογή τέθηκαν από σήμερα το πρωί, 10 Ιουλίου  2009, οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Ψαλίδι – Πέλικα, σύμφωνα με μελέτη που ανέθεσε ο Δήμος Αμαρουσίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η επιβάρυνση της περιοχής και η υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.    
 Με τις ρυθμίσεις αυτές επιδιώκεται η διαμόρφωση περιοχών κατοικίας προστατευμένων από υπερτοπικές χρήσεις με την αποφυγή όσο το δυνατόν διαμπερών κινήσεων. Επίσης η είσοδος και η έξοδος στις περιοχές αυτές να γίνεται μόνο από συγκεκριμένες εξόδους.               

Η κυκλοφοριακή παρέμβαση είναι αποτέλεσμα πολύμηνης προσπάθειας και διαλόγου της Δημοτικής Αρχής με τους εξωραϊστικούς Συλλόγους και τους κατοίκους, καθώς και πολύωρων συζητήσεων στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Μπροστά στην εγκατάλειψη της περιοχής, την παντελή έλλειψη βασικών έργων υποδομής αλλά και το οξύ πρόβλημα που αντιμετώπιζαν οι κάτοικοι από τις διαμπερείς κινήσεις και τις υπερτοπικές χρήσεις λόγω της παρουσίας μεγάλων συγκροτημάτων κάτω από την Αττική Οδό, η Δημοτική Αρχή με την ανάληψη των καθηκόντων της, έθεσε συγκεκριμένους στόχους και ανέλαβε δράση για την ανασυγκρότηση και αναβάθμιση της περιοχής.

Έτσι σήμερα τέθηκαν σε εφαρμογή οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή Ψαλίδι – Πέλικα, μετά την επιτυχή εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο ʼνω Ψαλίδι από το Σεπτέμβριο του 2009 και αφού ξεπεράστηκαν οι έντονες αντιδράσεις από το Υπουργείο Παιδείας, 
Τα νέα μέτρα θα επαναξιολογηθούν σε ένα μήνα περίπου, ώστε οι οποίες αδυναμίες, προβλήματα ή ατέλιες, υπάρχουν να αντιμετωπιστούν και να λυθούν.      
  
Την εφαρμογή της μελέτης υποστηρίζουν μία σειρά από έργα υποδομής, τα οποία η Δημοτική Αρχή  έγκαιρα ενέταξε στο τεχνικό της πρόγραμμα. Πραγματοποιήθηκαν πάρα πολλές ασφαλτοστρώσεις, πάρα πολλές διανοίξεις δρόμων, μία νέα πλατεία, έργα αποχέτευσης ακαθάρτων, αλλά και αλλαγή της χρήσης γης, σύμφωνα με την οποία η περιοχή γίνεται αποκλειστικά περιοχή αμιγούς κατοικίας.         

Η μεγαλύτερη αλλαγή στις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι η μονοδρόμηση της γέφυρα Αιγαίου. Οι διερχόμενοι από το Υπουργείο Παιδείας και το the Mall θα χρησιμοποιούν τη γέφυρα μόνο ως έξοδο.

Η παρουσίαση των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων πραγματοποιήθηκε σε ειδική εκδήλωση από το Δήμαρχο Γιώργο Πατούλη, τον Πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Κυκλοφορίας και Συγκοινωνίας κ. Ζήκο και από τον καθηγητή Ευάγγελο Ματσούκη.
Στην ομιλία του ο κ. Δήμαρχος αναφέρθηκε αναλυτικά στα δυσεπίλυτα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή, αλλά και στη διάθεση και στη πολιτική βούληση που υπάρχει από την πλευρά της διοίκησης, ώστε να βρεθούν οι λύσεις εκείνες που ικανοποιούν την πλειοψηφία των κατοίκων. 
Πρόσθεσε μάλιστα ότι ο διάλογος συνεχίζεται και για το σκοπό αυτό οι κάτοικοι  θα μπορούν να καταθέτουν τις παρατηρήσεις και τις απόψεις τους για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Γραφείο Κυκλοφορίας του Δήμου.       
« Ενωμένοι χωρίς προκαταλήψεις μπορούμε να κάνουμε πολλά. Να φτιάξουμε μια γειτονιά που αρμόζει στα οράματα όλων εσάς, μια γειτονιά που σίγουρα μπορεί να γίνει γειτονιά πρότυπο, γιατί έχουμε τη διάθεση και τη βούληση να κάνουμε το Ψαλίδι γειτονιά πρότυπο» σημείωσε ο κ. Πατούλης.

12+3 βήματα για την εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης      

Οι παρεμβάσεις για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στο Ψαλίδι γίνονται σταδιακά.

1. Το Μαίο 2007 υπογράφηκε η σύμβαση με το Πανεπιστήμιο της Πατρας για την εκπόνηση της μελέτης.
2. Πριν καταρτιστεί η μελέτη έγιναν συναντήσεις παραγόντων του Δήμου και των μελετητών με τους συλλόγους και τους κατοίκους της περιοχής, οι προτάσεις των οποίων ελήφθησαν υπόψη.
3. Τον Ιούλιο του 2008 εγκρίθηκε η μελέτη
4. Το Σεπτέμβριο του 2008 ξεκίνησε η εφαρμογή της μελέτης στο ʼνω Ψαλίδι
5. Στο πλαίσιο εφαρμογής της μελέτης στο ʼνω Ψαλίδι, έγινε μονοδρόμηση των οδών: Μεθώνης, Σιδέρη, Μυστρά, Πύλου, Ηλέκτρας, Ερ. Μίλλερ σε δύο τμήματα της Αγρινίου, Αν. Παπανδρέου ( τμήμα του Παραδρόμου ) και Ομορφοκλησσιάς.             
6. Παράλληλα διακόπηκε η υπερτοπική κίνηση μέσω της οδού Ερ. Μίλλερ ξεπερνώντας τις έντονες αντιδράσεις του Υπουργείου Παιδείας
7. Δόθηκε στην κυκλοφορία ως μονόδρομος η οδός Αγρινίου, σημείο τριβής μεταξύ των δύο Δήμων, με τη σύμφωνη πλέον γνώμη των Δήμων Αμαρουσίου Πεύκης.
8. Απετράπη η κατασκευή πεζογέφυρας στο ύψος τους σταθμού Νερατζιώτισσα, η οποία θα συσσώρευε ακόμη περισσότερους επισκέπτες του εμπορικού κέντρου με ΙΧ στην περιοχή.
9. Μέσα στο 2009 και για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας διανοίχτηκαν οι δρόμοι: Εγνατίας, Ρέας (από παράδρομο έως Εγνατίας), Π. Κούσουλα (από Ατρείδων έως Κηφισίας), ʼργους (από Π. Κούσουλα έως Κύμης ) και Κορίνθου.
10. Διαμορφώθηκαν για την ασφαλέστερη μετακίνηση των κατοίκων πεζοδρόμια  σε όλη την περιοχή συνολικού μήκους 1600 μέτρων.
11. Ξεκίνησε η διαμόρφωση της πλατείας μεταξύ των οδών Ψαρρών, Πέλικα και Εγνατίας, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των περιοικων.
12. Μονοδρομήθηκαν 23 οδικά τμήματα στο Ψαλίδι – Πέλικα και εφαρμόσθηκαν διάφορες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε άλλα 18 σημεία της περιοχής.

Οι παρεμβάσεις δεν τελειώνουν εδώ. Το αμέσως επόμενο διάστημα:

1. Εξετάζεται για την αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης, η λήψη μέτρων που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και τη λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, δωρεάν για τους μόνιμους κάτοικους.
2. Ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη του Ψαλιδίου ως περιοχής ήπιας κυκλοφορίας
3. Βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη για την οδό Βύρωνος που αποτελεί το βασικό οδικό άξονα της περιοχής.














          



















 


Μετάβαση στο περιεχόμενο