Ημερίδα για την Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό (2 Απριλίου) στο Δήμο Αμαρουσίου

Print Friendly, PDF & Email

• 1 στα 150 παιδιά που γεννιούνται εμφανίζει αυτισμό.
• 60.000 Έλληνες με κάποια μορφή της νόσου


Μεγάλη αύξηση των περιστατικών  του αυτισμού παγκοσμίως έχουν διαπιστώσει οι επιστήμονες τα τελευταία χρόνια. Στη χώρα μας υπολογίζεται ότι περισσότερα από 60.000  άτομα παρουσιάζουν κάποια μορφή της νόσου.


Πρόκειται για μία  από τις πιο συχνές αναπτυξιακές διαταραχές  που επηρεάζει τη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου και συνήθως εμφανίζεται στα τρία πρώτα χρόνια της ζωής .


Σύμφωνα με εκτιμήσεις τη νόσο παρουσιάζει 1 παιδί σε κάθε 150 γεννήσεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην δεκαετία 1980-1990 ήταν 1 παιδί ανά 2.000 γεννήσεις. Η αναλογία αγοριών – κοριτσιών διεθνώς παραμένει η ίδια ( 4 αγόρια προς 1 κορίτσι).


Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχουν  ξεκάθαρες αιτιολογίες για την αύξηση στη συχνότητα της νόσου και οι ειδικοί την αποδίδουν στην διεύρυνση των κριτηρίων διάγνωσης του αυτιστικού φάσματος και στην αρτιότερη ενημέρωση του κόσμου ορισμένοι ερευνητές, την συσχετίζουν με την ύπαρξη μεγαλύτερης τοξικότητας και μόλυνσης του περιβάλλοντος, καθώς και με την κατανάλωση επεξεργασμένων παιδικών και όχι μόνο τροφών.



Τα παραπάνω ανέφεραν σήμερα σε Συνέντευξη Τύπου ο Δήμαρχος Αμαρουσίου και πρόεδρος τους Διαδημοτικού Δικτύου Υγείας,  Γιώργος Πατούλης, η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Φίλων Αυτιστικών Ατόμων’’ Αναγέννηση’ Ευαγγελία Κοκκινάκη’, ο ψυχίατρος Ιγνάτιος Καφαντάρης, υπεύθυνος στο Επιστημονικό Κέντρο ‘’Μονορόδι’’,  ο  ψυχολόγος Παντελής  Πρώιος, Επιστημονικός Σύμβουλος της ‘’Αναγέννησης’’ και η δημοσιογράφος Εύη Ντελιδάκη, με αφορμή  ημερίδα για το θέμα που διοργανώνει ο Δήμος Αμαρουσίου και η ‘’Αναγγέννηση’’ την  ερχόμενη Πέμπτη 2 Απριλίου ,Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό .Η ημερίδα θα  διεξαχθεί στο Δημαρχείο Αμαρουσίου (Βασ. Σοφίας 9 και Δημ. Μόσχα) στις 10 π.μ.


Ειδικότερα ο κ. Πατούλης τόνισε ότι’’ τα παιδιά αυτά είναι παιδιά όλων μας. H πολιτεία και η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν χρέος να είναι δίπλα στις οικογένειές τους και να συμπαραστέκονται στις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Στην Ημερίδα έχουν κληθεί διακεκριμένοι επιστήμονες για να ενημερώσουν τους γονείς ,τους εκπαιδευτικούς και  το ευρύ  κοινό  συμβάλλοντας στην ομαλή ένταξη και την κοινωνικοποίηση των ατόμων που πάσχουν από αυτισμό’’


Η έγκαιρη διάγνωση και η πρώιμη διεπιστημονική παρέμβαση έχει αποφασιστική σημασία καθώς τα παιδιά μπορούν να εκπαιδευτούν σε κατάλληλα Κέντρα και να επιτύχουν μεγάλη βελτίωση.Το μειονέκτημα είναι ότι  στη χώρα μας δεν υπάρχουν αρκετά εξειδικευμένα Κέντρα και σχολεία με αποτέλεσμα να χάνονται τα πολύτιμα πρώτα χρόνια της ζωής ενός παιδιού, που συμπίπτουν με την ραγδαία ανάπτυξη και ωρίμανση του εγκεφάλου και των περισσότερων λειτουργιών του σώματος.


Από την πλευρά του ο κ. Πρώιος επισήμανε ότι  ο αυτισμός είναι μια περίπλοκη αναπτυξιακή διαταραχή και οι γονείς, καθώς και οι ειδικοί επαγγελματίες πρέπει να είναι ευαισθητοποιημένοι προκειμένου να παρατηρήσουν ορισμένες ιδιάζουσες ή αποκλίνουσες από τις συνήθεις συμπεριφορές που εμφανίζονται  κυρίως στα τρία πρώτα χρόνια.



    Τα σημάδια του αυτισμού στο παιδί.:


• Τα παιδιά δεν δείχνουν με τον δείκτη όταν κοιτούν κάτι που τα ενδιαφέρει και δεν βγάζουν φωνήματα με σκοπό να τραβήξουν το ενδιαφέρον του γονέα
• Παρουσιάζουν δυσκολία ή αδυναμία να εκφραστούν με λόγια-λέξεις και φράσεις,
• Πολύ συχνά, όταν μιλούν, παρουσιάζουν άμεση ή καθυστερημένη ηχολαλία (επανάληψη λέξεων, φράσεων, τραγουδιών, διαφημιστικών σποτ και μουσικών που άκουσαν)
• Έχουν δυσκολία ή και αδυναμία λεκτικής ή μη λεκτικής επικοινωνίας
• Παρουσιάζουν δυσκολία ή ελλειμματική κοινωνική επαφή και συναλλαγή
• Συνήθως έχουν δυσκολία ή ακόμα και απουσία  βλεμματικής επαφής
• Παρουσιάζουν συχνά επαναλαμβανόμενες και έμμονες κινήσεις του σώματος, όπως, περιστροφές ή λικνίσεις του σώματος, των χεριών, και του κεφαλιού..
• Ακολουθούν  επαναλαμβανόμενες, ανελαστικές ρουτίνες στη χρήση αντικειμένων και παιχνιδιών, π. χ. βάζουν στη σειρά παιχνίδια ή αντικείμενα
• Έχουν εμμονή στην ομοιότητα του περιβάλλοντος τους και παρουσιάζουν μεγάλη δυσκολία για να αποδεχτούν αλλαγές
• Δείχνουν έλλειψη ‘φαντασίας’ και ποικιλίας στο παιχνίδι και προσκόλληση σε περιορισμένα αντικείμενα ή μέρη τους, ή σε πρόσωπα και ενδιαφέροντα
• Παρουσιάζουν συχνά νησίδες εξαιρετικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων σε ορισμένες περιοχές, π. χ. ικανότητα εκτέλεσης αριθμητικών πράξεων, να συναρμολογούν πολύπλοκα παζλ με πολλά κομμάτια ή να θυμούνται δρόμους και γεωγραφικές περιοχές, να παίζουν μουσικά όργανα με αξιοθαύμαστη δεξιότητα, να χειρίζονται ηλεκτρονικούς υπολογιστές ή και μηχανικά εργαλεία με μεγάλη δεξιοτεχνία…

Μετάβαση στο περιεχόμενο