Τους δικούς τους λαχανόκηπους δημιούργησαν οι μαθητές σε εννέα Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Αμαρουσίου στο πλαίσιο της πρωτοποριακής πρωτοβουλίας πρόληψης παιδικής παχυσαρκίας «Παιδειατροφή – EPHE»

Print Friendly, PDF & Email













Μαθητές και μαθήτριες από το 11ο, το 15ο και το 6ο Δημοτικό Σχολείο βοηθούν στη φύτευση και φροντίδα των λαχανικών στους νεόδμητους κήπους των σχολείων τους.





Μαθητές και δάσκαλοι από το 6ο, 8ο και 16ο Δημοτικό Σχολείο μαζί με τους υπεύθυνους γεωπόνους αμέσως μετά τη σπορά των λαχανόκηπων τους.






Οι λαχανόκηποι που δημιούργησαν οι μαθητές στο 10ο, 16ο, 4ο και 8ο Δημοτικό Σχολείο.


Τους δικούς τους λαχανόκηπους απέκτησαν οι μαθητές σε εννέα Δημοτικά Σχολεία του Αμαρουσίου στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος πρόληψης παιδικής παχυσαρκίας «Παιδειατροφή – EPHE» στο οποίο συμμετέχει πιλοτικά και αποκλειστικά από την Ελλάδα ο Δήμος Αμαρουσίου μαζί με άλλους έξι από αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες. Τα εύσημα στους μαθητές που υπό την καθοδήγηση εξειδικευμένου προσωπικού έσπειραν αλλά και φύτεψαν βότανα και λαχανικά σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο στο σχολείο τους, έδωσε ο Δήμαρχος Αμαρουσίου Γιώργος Πατούλης.


Συμμετέχοντας οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου, του 3ου & 11ου, 4ου, 6ου, 8ου, 10ου, 15ου και 16ου Δημοτικού Σχολείου στη διαδικασία της δημιουργίας των λαχανόκηπων – βοτανόκηκων σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στις αυλές των σχολείων τους, έμαθαν από τους επιβλέποντες του προγράμματος γεωπόνους Βασίλη Βουτσιώτη, και Χρήστο Λαφτσή, τα μυστικά της καλλιέργειας λαχανικών. Μέσα από τη βιωματική διαδικασία της φύτευσης, τα παιδιά γνώρισαν τα φυτά και τα βότανα της ελληνικής γης, τα περισσότερα από τα οποία αποτελούν μέρος της καθημερινής τους διατροφής, και ενημερώθηκαν για τη θρεπτική αξία των φρέσκων κηπευτικών.


Το εκπαιδευτικό διαδραστικό μάθημα της φύτευσης λαχανόκηπων προσφέρει, επίσης, στους μαθητές την ευκαιρία να αποκτήσουν περιβαλλοντικές ανησυχίες και επιπρόσθετα να συμβάλουν στην αναβάθμιση της αισθητικής του περιβάλλοντος χώρου στο σχολείο τους.


Στο πλαίσιο του έργου καλλιεργήθηκαν κατεξοχήν εποχιακά φυτικά είδη λαχανόκηπων (κρεμμύδια, σκόρδα, σέλινο, μαϊντανός, τομάτες, πιπεριές κ.α.) καθώς, επίσης, αρωματικά είδη όπως δεντρολίβανο, θυμάρι κ.α. Για την ανάπτυξη των φυτών προβλέφθηκε η εγκατάσταση σε κάθε λαχανόκηπο αυτοματοποιημένου ποτιστικού συστήματος.


Η συγκομιδή της σοδειάς προβλέπεται να γίνει μέσα στον Μάιο και στον Ιούνιο. Η «σοδειά» θα μοιραστεί εντός της κάθε σχολικής κοινότητας.


Η δράση υλοποιήθηκε από τον Δήμο Αμαρουσίου σε συνεργασία με την εταιρία NOSTUS και τους εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων της πόλης όπου δημιουργήθηκαν σχολικοί λαχανόκηποι.


Με την ευκαιρία της δημιουργίας των νέων λαχανόκηπων ο Δήμαρχος Αμαρουσίου Γ. Πατούλης, συνεχάρη τους μαθητές για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, και δήλωσε: «αναγνωρίζοντας την αξία της καλλιέργειας περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης στους μαθητές, της επαφής τους με τα αγαθά της φύσης και της ώθησής τους για την υιοθέτηση μίας σωστής και ισορροπημένης διατροφής, το πρόγραμμα «Παιδειατροφή – EPHE» όπου ο Δήμος μας έχει την τύχη να συμμετάσχει, αποτελεί ένα πρωτοποριακό εργαλείο στην κατεύθυνση αυτή. Χαιρόμαστε που οι μαθητές χάρηκαν τη συμμετοχή τους στη βιωματική αυτή δράση μέσα από την οποία βγήκαν κερδισμένοι εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους».


Η φιλοσοφία του προγράμματος
Στο πρόγραμμα πρόληψης παιδικής παχυσαρκίας «Παιδειατροφή – EPHE» που ακολουθεί τη «μεθοδολογία EPODE για την Προώθηση της Ισότητας στον Τομέα της Υγείας (EPHE)»και θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, περιλαμβάνονται βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες που στόχο έχουν την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας και τη μύηση των μαθητών στην υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών μέσα από τη δημιουργία υγιεινών μενού, φυλλαδίων διατροφής, τη συμμετοχή σε ενημερωτικές και βιωματικές διατροφικές εκδηλώσεις κ.α.


Μέσα από το πρόγραμμα «Παιδειατροφή – EPHE» προωθείται, επίσης, η διαπαιδαγώγηση και των ίδιων των γονέων σε θέματα σωστής διατροφής των παιδιών τους βοηθώντας ολόκληρη την οικογένεια να αλλάξει μοντέλο διατροφής και ζωής.

Μετάβαση στο περιεχόμενο